Mei 09, 2011

A little story about her

Name: Jang Geun Suk
Profesion: Actor, Singer, Model
Birthdate:1987 August 04
Height: 182 cm
Weight: 63 kg
Star sign: Leo
Blood type: A
Education: Bangsan High
Hobby: Listening to music, cooking, target shooting

Jang Geun Suk was born on August 4, 1987 in Danyang Country, Chungcheongbuk. Province South Korea. He is an only child. Jang Geun Suk started working as a child model at the age of five after he was discovered by a talent agent. At that time, Geun Suk parents were seling their house and the agent, who was a prospective buyer, saw Geun Suk seeing his potential, the agent advised Geun Suk parents to allow him to try a csareer in modeling.

Tv Series
Daemang (SBS, 2002)
Nonstop 4 (MBC, 2003)
Lovers in Prague (SBS, 2005)
Alien Sam (2006)
Hwang Jin Yi (KBS2, 2006)
Hong Gil Dong (KBS2, 2008)
Beethoven Virus (MBC, 2008)
You’re Beautiful (SBS, 2009)
Mary Stayed Out Al Night (KBS2, 2010)

Movie
One Missed Call Final (2006)
Happy Life (2007)
Going Crazy Waiting (2007)
Do Re Mi Fa So La Ti Do (2008)
Baby and Me (2008)
Members of the Funeral (2008)
You Pet (2010)

     Mulai kenal sama jgs dari dia main film “you’re beautiful”. Awalnya gue ilfeel dan ga suka banget ngeliatnya. Apa-apaan coba maksudnya? Iya banget cowo pake eye liner dan gaya rambutnya ga banget hahaha tapi film itu jalan ceritanya bagus dan ga pasaran. Sangat menarik untuk di tonton. Dan lama kelamaan sosok jgs menggugah hati gue hahaha entah kenapa menurut gue dia actor yang berbakat. Selain pinter acting dia bisa nyanyi dan selain nyanyi dia juga bias memainkan musik. Nah mulai dari sinilah gue cari tahu segala sesuatunya tentang dia. Gue cukup kagum sama sosok ‘jgs’ ini. Bahkan gue mulai tertarik sama yang namanya ‘gitar’ dan mau masuk les gitar cuma gara-gara si jgs ini hahaha konyol banget ga sih? Dari sini gue mulai suka dunia musik dan mau punya pacar penyayi hahahaha